ruiterssinflorida.reismee.nl

De Storm is gaan liggen

Ze zou een zaterdavond/nacht al huishouden, maar de natuur laat zich natuurlijk niet sturen. Maar zondag avond/nacht waren we dus aan de beurt. Het ging tekeer zoals voorspelt. Maar we zaten in een betrekkelijk veilige omgeving. We kregen er meer dan genoeg van mee, al was het slechts het topje van de beroemde "IJsberg"

De day after waren er genoeg sporen van wat Irma had aan gericht, al was het niets vergeleken van wat er aan de kustlijnen heeft plaatsgevonden

Zaterdag begonnen de winkelcentra al te sluiten i.v.m. het naderende onheil. Gelukkig konden we hier en daar nog wel shppingactiveiten scoren, al werd het snel minder en minder. Zondag, was een dag van afwachten en vooral binnen zitten en naar buiten kijken......waar blijft ze nou?...Vandaag-maandag, mochten we officieel pas na 18:00 u. met auto de weg op, ging je toch...dan liep je het risico om gearresteerd te worden. Dat was om de hulpdiensten vrij baan te geven om puin te ruimen.......echter om 14:00 u. waren we niet meer te houden....dan maar gearresteerd worden.....de burgelijke ongehoorzaamheid had toen al grootste vormen aangenomen, en werd het steeds drukker op weg. Maar helaas.....99% van de winkels en restaurants was nog gesloten.

Tegen half 6 's avonds kwam de BV USA weer opgang, zei het in beperkte vormen....alleen het verkeer niet. Het was net alsof iedereen weer werd vrijgelaten.

Na lang zoeken een Domino pizza tent gevonden waar we terecht konden....."""Alleen LARGE en keuze uit 2 soorten Pizza's" .....2x Large Pepperoni's dan maar!.....Morgen STEAKS met gebakken aardappeltjes dus!!!

We zijn er goed doorheen gekomen, al merken we best veel van de nasleep....nu maar hopen dat ze Miami-airport komende donderdag weer onder controle hebben........JOSE...is coming...iiieeeee....

Morgen als het open is naar EPCOT.....morgen meer..

Greetings from America en Irma

Miranda

Ik ben al aan het duimen of Epcot vandaag open gaat ;-)
Veel plezier

Ellen

Het is wel een vakantie die je niet vlug vergeet Bij alle mooie dingen die jullie hebben gezien ook de spanning want je weet maat nooit wat de natuur in petto heeft.Zo ik lees gelukkig niets meer .Heb al de brieven op geslagen is leuk ze nog eens na te lezen.lieve groet Ellen