ruiterssinflorida.reismee.nl

Lake Buena Vista (Orlando)...schuilen bij Mickey

Op naar Orlando,

Vandaag (lees gisteren....we zijn er al) begint onze gewijzigde reis naar Orlando. Tja Irma is coming….en wij pleite!We hadden verwacht dat het erg druk op de weg zou zijn, maar dat viel super mee.Onderweg nog even een hindernis genomen om de auto nog eens vol te tanken bij een tankstation dat nog benzine heeft…..want heel tankstations zijn compleet “sold out” Niettemin de tank weer vol.We hebben dan best een zuipbak….5,3 liter V8, echter het verbruik valt best mee…gemiddelde score is zo’n 25 mile/gallon, pak ‘m beet….1 op 7 a 8…niet slecht.

Aangekomen in Orlando is de hele omgeving waar we verblijven op de Disney-leest geschoeid. Alles ziet er strak, prachtig en goed verzorgd uit.

Vlug nog even naar de Walmart voor nog wat noodrantsoen….je weet maar nooit…..ook hier geen flesje water in deze superstore te krijgen,….Cola, bier en wijn gelukkig nog wel……en chips ook!

Het is nog heerlijk zwoel en nog licht, dus nog even naar Disney Springs,…het vroegere  Plesure Island. Het lijkt wel een pretpark….zelfs nog best druk en gezellig….veel Live muziek en veel bekende restaurants zoals Rainforest Cafe en Planet Holywood….bij de laatste hebben we heerlijk zitten eten. Erg rustig is het er niet, want de films op het plafond knallen om je heen met vette muziek!

Zo, het was me het dagje vandaag wel……..maar prima geslaagd. Morgen zien wel weer verder. Irma wordt hier zondagochtend-middag verwacht. We zetten de boel schrap!!!!!